Kecoh Lelaki Hina Orang Sarawak Dikutuk Nitizen


MEMANG KURANG AJAR...

#Antara komen-komen para pengguna laman sosial:

"Aku org semenanjung yg duduk sarawak 6 tahun. Bg aku org dayaklah paling friendly dn pemurah diantara bangsa di sarawak. Aku ada byk kawan iban, dn stiap perayaan gawai, aku dijemput join dn makan2. I love sarawak always."

"Jika di Malaysia, kebanyakan gadis-gadis yang cantik ditemui di bahagian Malaysia Timur seperti Sabah & Sarawak. Bukan tempat lain di Malaysia tak cantik, tetapi kebanyakannya penulis mempunyai teman-teman yang cantik yang kebanyakannya berasal dari Sabah dan Sarawak. . Mereka mempunyai kecantikan yang dikatakan unik kerana kebanyakan mereka mempunyai kulit yang lembut dan cantik, kulit kuning langsat (tidak terlalu cerah dan tidak terlalu gelap) dan mempunyai wajah campuran cina dan Melayu. Oleh sebab itulah Penulis merasakan mereka adalah salah satu wanita tercantik dunia kerana kecantikan mereka adalah unik."

"Saya orang Semenanjung. Orang Sabah Sarawak dihina saya terasa sakit dan peritnya juga. Kenapa masih ada org yang begini. Kalau betul dia yang mengeluarkan kenyataan ini, ini amat memalukan. Saya harap rakan-rakan Sabahan dan Sarawakean tidaklah menghukum semua org Semenanjung begitu sama rata. Kata-kata dia tidak mewakili siapa-siapa kecuali diri dia sendiri. Jangan kerana seorang dua yg begini tali silaturrahim antara kita rosak begitu sahaja. Masih ada org yang baik-baik di Semenanjung sana."

"Sial pnya Org.... Jgn hina2 Sarawak kmi Org sabah akan pertahankan Sarawak sbb kmi 1 rumpun Borneo....hina Sarawak brerti hina Sabah juga....bodoh pnya Org..."

"kepada org borneo sya memohon maaf kerana org ini x thu nilai2 murni yg ada pada tempat kamu.. sbb tu die mengatakan perkataan kesat.. sungguh memalukan sya sbgai org malaya(johor). selama saya di sarawak xde maslah apa pon. die je yg lebih sudu dari kuah... otak letak kat lutut.."

"..ini org dulu bercinta dengan sabahan dan sarawakian..kena tinggal itu sebab meroyan macam ini...saya ramai kawan sabahan dan sarawakian di tempat saya belajar....sangat mesra dan baik...ini org tak cukup kasih sayang rasanya..."

"..Otak udang tu!!!!! Suka ati jak nyak madah kmk org camya... kmk org sik hina org semenanjung pun...... mok nanyak siapa yg pergi shopping , beli belah kat semenanjung bila ada perayaan masing masing...

Pikir lok sblum mok mdah... muka kedak unta..."


"..Aiyah sebut betul2...SARAWAK ya..bukan Serawak..kalau mo mengutuk pun agak2lah bro... google dulu tgk mcmana mukabumi SARAWAK ni..kali kalau ko sampai sarawak inda ko mo pulang bro... jan komen2 kalau x tau apa2 pasal sarawak nanti kepala ko jd perhiasan rumah panjang..putih mata o...sekian terima kasih..."

sumber: The future of Sabah/Sarawak and the Federation of Malaysia
Kecoh Lelaki Hina Orang Sarawak Dikutuk Nitizen Kecoh Lelaki Hina Orang Sarawak Dikutuk Nitizen Reviewed by Admin on 10:38 Rating: 5

No comments:

loading...
Powered by Blogger.